Alam Mistik Dan Ilmu Ghaib

mengenali alam ghaib, jin, saka, syaitan, mempelajari teknik berhubung alam ghaib, mengenali bunian, tarik harta pusaka, mempelajari ilmu batin
 
HomeHome  CalendarCalendar  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log in  

Share | 
 

 Perguruan Sesuai?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
skywal



Posts : 4
Join date : 02/05/2011
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

PostSubject: Perguruan Sesuai?   Mon May 02, 2011 10:24 am

Assalamualaikum..
Semoga kita dirahmati Allah di dunia dan akhirat.

Aku sebenarnya tertarik dengan ilmu-ilmu persilatan & kebatinan ni. Pernah juga bljr dlm beberapa thn lps tapi sekejap je pasal mls n sbgnye..bkn pe, umah aku jauh dgn gelanggang dan pergi balik kena naik teksi. Lama2 aku mula mls n berenti. Mmg terasa rugi tapi dh itu jln yg aku pilih. Menyesal gak bile tgk shbt2 seperguruan lain dah jauh sgt meninggalkn aku.

Aku selalu terfikir alangkah beruntungnya diorg yg dpt bljr sehingga mencapai kelebihan yg Allah kurniakan. Mungkin itulah ganjaran di dunia hasil usaha diorg yg tak pernah putus asa. Tapi apa yg aku nak nyatakan di sini bkn soal itu..

Aku cuma nak tanya pada sesaper yg lebih tahu. Kat Malaysia ni, beratus perguruan ada. mcm mane nk tau pguruan mane yg sesuai dgn kita? ya la, kalo xde jodoh, payah jugak kan.. kalo bjodoh mungkin mdh utk kuasai pelajarannya kan. Entahla, aku bknnya tahu sgt benda2 camtu.

Dulu aku slalu mimpi bljr silat, blawan n sbgnye dlm mimpi. tp, skang dah lama xmimpi sume tu..rindu gak kadang2.. tp aku pun tak tau apa yang aku bljr dlm mimpi tu btul ke tak..Wallahualam.

Maafkan aku budak baru bljr ni kalo tsilap pertanyaan ke apa ke..satu lg, cane aku nak mskkan avatar aku ye? bley ke tak? hrp dpt berforum dgn shbt2 sume..

Assalamualaikum
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 49
Join date : 08/01/2011
Location : Shah Alam

PostSubject: Re: Perguruan Sesuai?   Tue May 03, 2011 12:04 pm

skywal wrote:
Assalamualaikum..
Semoga kita dirahmati Allah di dunia dan akhirat.

Aku sebenarnya tertarik dengan ilmu-ilmu persilatan & kebatinan ni. Pernah juga bljr dlm beberapa thn lps tapi sekejap je pasal mls n sbgnye..bkn pe, umah aku jauh dgn gelanggang dan pergi balik kena naik teksi. Lama2 aku mula mls n berenti. Mmg terasa rugi tapi dh itu jln yg aku pilih. Menyesal gak bile tgk shbt2 seperguruan lain dah jauh sgt meninggalkn aku.

Aku selalu terfikir alangkah beruntungnya diorg yg dpt bljr sehingga mencapai kelebihan yg Allah kurniakan. Mungkin itulah ganjaran di dunia hasil usaha diorg yg tak pernah putus asa. Tapi apa yg aku nak nyatakan di sini bkn soal itu..

Aku cuma nak tanya pada sesaper yg lebih tahu. Kat Malaysia ni, beratus perguruan ada. mcm mane nk tau pguruan mane yg sesuai dgn kita? ya la, kalo xde jodoh, payah jugak kan.. kalo bjodoh mungkin mdh utk kuasai pelajarannya kan. Entahla, aku bknnya tahu sgt benda2 camtu.

Dulu aku slalu mimpi bljr silat, blawan n sbgnye dlm mimpi. tp, skang dah lama xmimpi sume tu..rindu gak kadang2.. tp aku pun tak tau apa yang aku bljr dlm mimpi tu btul ke tak..Wallahualam.

Maafkan aku budak baru bljr ni kalo tsilap pertanyaan ke apa ke..satu lg, cane aku nak mskkan avatar aku ye? bley ke tak? hrp dpt berforum dgn shbt2 sume..

Assalamualaikum

Waalaikumussalam sedara,
Nak belajar ilmu kebatinan ni haruslah mempunyai keinginan yang kuat,
keyakinan yang tinggi, dan sanggup melakukan amalan dengan secara istiqomah.
Masalahnya biasa datang dari diri kita sendiri..Nak nampak hasil sebelum apa-apa.kebanyakan org yg aku
jumpa macam tu la. Kalau tengok zaman sekarang ni,nampak dah banyak Perguruan yang ada.
tapi,kena tengok lah jugak, ilmu yang macamana yang kita nak belajar.
bagi aku, kat Malaysia ni susah sikit nak jumpa Perguruan yang 100% ajar ilmu
kebatinan, kalau ada pun cuma beberapa teknik jer, kebanyakan asasnya adalah
Seni mempertahankan diri seperti Silat. Yang 100% berguru ilmu kebatinan pun
ada tapi segelintir sangat, cuma buat dikalangan sendiri jer. Tak lupa juga Perguruan AUTA, hati-hati!!
Yuran sana, yuran sini...dah la mahal. kata ada amalan jadi kaya.hehe...
Banyak sangat halangannya kalau bukak kelas ilmu batin secara terbuka,
nak amik murid pun kena hati-hati.
Apapun kalau ko rasa susah sangat nak belajar lengkap ilmu kebatinan,
rajin rajin la ko jenguk sini, ada dua topik ilmu yg ko boleh belajar kt sini

a. Ilmu Khodam
b. Pembangkitan Tenaga Inti diri

lain-lain, kita sama-sama berkongsi agar semua dapat manfaat. kalau ada
salah dan silap, sama-samalah kita saling menegur agar apa yang diharapkan
akan tercapai. InsyaAllah.

Back to top Go down
View user profile http://ilmughaib.forum.st
skywal



Posts : 4
Join date : 02/05/2011
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

PostSubject: Re: Perguruan Sesuai?   Wed May 04, 2011 10:23 am

Terima kasih atas penerangan ringkas sedara..

Pembangkitan tenaga inti diri tu boleh ke sedara tlg jelaskan lagi? Tak perlu berguru ke sedara? Macam tak lengkap pulak kalo belajar tidak bersemuka. Hamba bminat juga kalo ada yang nak ajar. Asalkan ilmu tu tak melanggar syariat dan merosakkan akidah la.. Apa syarat-syaratnya utk bljr?
Back to top Go down
View user profile
Admin
Admin


Posts : 49
Join date : 08/01/2011
Location : Shah Alam

PostSubject: Re: Perguruan Sesuai?   Wed May 04, 2011 10:14 pm

skywal wrote:
Terima kasih atas penerangan ringkas sedara..

Pembangkitan tenaga inti diri tu boleh ke sedara tlg jelaskan lagi? Tak perlu berguru ke sedara? Macam tak lengkap pulak kalo belajar tidak bersemuka. Hamba bminat juga kalo ada yang nak ajar. Asalkan ilmu tu tak melanggar syariat dan merosakkan akidah la.. Apa syarat-syaratnya utk bljr?

Dalam program Pembangkitan tenaga ni ada beberapa
perkara yang perlu kita laksanakan mengikut langkah-langkah
yang telah ditetapkan yg lebih sistematik. bermula dari pengisian,
seterusnya, senaman ringan, olah pernafasan (pernafasan segi 3 dan segi 4),
jurus-jurus ( ada 5 jurus asas), dan meditasi. Bila asasnya kita dah kuasai,
aku akan lanjutkan dengan cara menyerap energy alam semesta, cara
guna pendulum, pengisian, dll. Syarat utk belajar, rajin solat 5 waktu terutamanya waktu subuh
kerana latihan-latihan akan dimulakan selepas subuh.
InsyaAllah, kita cuba dahulu, kemungkinan aku attach sikit gambar la supaya
jelas. dan bila semua dah selesai, kita boleh mulakan ujian.
program ni aku belum post lagi, sekarang ni aku tumpu pada
latihan ilmu khodam, dalam masa terdekat, aku akan post serentak.
Back to top Go down
View user profile http://ilmughaib.forum.st
skywal



Posts : 4
Join date : 02/05/2011
Age : 36
Location : Kuala Lumpur

PostSubject: Re: Perguruan Sesuai?   Thu May 05, 2011 5:44 am

Terima kasih..hamba tunggu post sedara nanti..
Back to top Go down
View user profile
Ninja Shadow



Posts : 11
Join date : 09/06/2011
Location : Alam Nyata

PostSubject: Re: Perguruan Sesuai?   Thu Jun 09, 2011 11:40 am

Teringin juga nak belajar...tapi kena sucikan hati dulu...saudara admin tidak mengajar orang secara direct ka?
Back to top Go down
View user profile
mabma79



Posts : 7
Join date : 03/08/2011

PostSubject: Re: Perguruan Sesuai?   Tue Mar 20, 2012 1:56 am

tu la..kalau leh belajar secara direct kan seronok..mudah nak faham...rasanyelah
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Perguruan Sesuai?   Today at 11:46 pm

Back to top Go down
 
Perguruan Sesuai?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Alam Mistik Dan Ilmu Ghaib :: syarat pengamal :: syarat pengamal ilmu kebatinan-
Jump to: